Back to top

«Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα και ο μαθητής του. Κι όταν πια του έχει διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας τον μαθητή του να φτιάξει δικές του καινούριες γέφυρες». 

Ν.Καζαντζάκης

Μπορεί άραγε μία τόσο απλή φράση να επηρεάσει και να κατευθύνει τη ζωή ενός ανθρώπου; Στην περίπτωσή μου, η απάντηση είναι θετική. Κι όμως μπορεί.

Το εν λόγω απόφθεγμα του Νίκου Καζαντζάκη, λοιπόν, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην ζωή μου, καθώς αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τον επαγγελματικό μου προσανατολισμό. Η έννοια της προσφοράς που λανθάνει σε αυτά τα λόγια, έγινε το εφαλτήριο για να αφιερώσω και εγώ τον εαυτό μου στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού και να πλάσω ανθρώπους ελεύθερους και ευτυχισμένους. Και ενώ η ιδέα ήταν καλά ριζωμένη μέσα μου και η θέληση ήταν ισχυρή, έμενε μονάχα «το εισιτήριο» που θα μου επέτρεπε να ξεκινήσω αυτό το ταξίδι. Και αυτό βρισκόταν εντός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ένα πανεπιστήμιο που μου πρόσφερε γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρίες και με βοήθησε να πραγματοποιήσω και εγώ το όνειρό μου.

Ονομάζομαι, λοιπόν, Κατσιακούδη Δήμητρα και είμαι πτυχιούχος φιλόλογος, απόφοιτη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Διαθέτω Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών στη «Διδακτική της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας», ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη το δεύτερο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που παρακολουθώ, το οποίο αφορά στην «Πολιτική Φιλοσοφία». Αγαπώ πολύ τα παιδιά. Στοιχεία του χαρακτήρα μου που με βοηθούν στη δουλειά μου είναι η προσφορά, η υπομονή, η δημιουργικότητα, η υπευθυνότητα και η εμπιστοσύνη. Η επιθυμία μου να αποβώ κατά το δυνατόν αποτελεσματική στους μικρούς μου φίλους, με ωθεί συνεχώς στην αναζήτηση εκπαιδευτικών σεμιναρίων, ημερίδων ή κύκλων σπουδών που θα με καταρτίσουν επαρκώς και θα με βοηθήσουν να ανταποκριθώ στις ραγδαίες εξελίξεις της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Θεωρώ ότι μόνο μέσα από την αδιάλειπτη ενημέρωση μπορούν να δημιουργηθούν νέες στρατηγικές διδασκαλίας, που θα βοηθήσουν τον εκπαιδευτικό να δημιουργήσει εποικοδομητικές σχέσεις ανάμεσα στους μαθητές, μετατρέποντας το περιβάλλον της τάξης σε ένα γόνιμο πεδίο, ιδανικό για την εξέλιξή τους.

Τα τελευταία χρόνια έχω την τιμή να εργάζομαι στον Όμιλο Βακάλη, έναν από τους κορυφαίους Ομίλους Φροντιστηρίων της χώρας μας, με μακροχρόνια εμπειρία στον χώρο της εκπαίδευσης. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται τόσο από τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών, όσο και από την οργάνωση και τις υγιείς συνθήκες που προσφέρει το φροντιστήριο στα εργαζόμενα μέλη του. Παρέχοντας, λοιπόν, ελευθερία κινήσεων και ταυτόχρονα εξασφαλίζοντας την άριστη επικοινωνία των συναδέλφων, δομεί συνεργατικά δίκτυα που δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, να ενημερώνονται, να ενεργούν και να παράγουν νέες γνώσεις πάνω σε ανακύπτοντα θέματα, με στόχο τη βελτίωση των πρακτικών τους και κατ' επέκταση την επιτυχία των μαθητών. Αυτός ο τρόπος διαχείρισης των πραγμάτων που θέτει στο επίκεντρο τους μαθητές, που ενδιαφέρεται για την εξέλιξή τους, που τους δίνει «φωνή» και τους καθιστά ως ενεργά και παραγωγικά μέλη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με κάνει να νιώθω ευγνωμοσύνη που ανήκω σε αυτό το δυναμικό.