Back to top

Ένα καλό φροντιστήριο

Αντώνης Βακάλης

Η επιλογή του φροντιστηρίου με το οποίο κυρίως οι μαθητές, αλλά και οι γονείς θα συνεργαστούν για την προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις είναι μια κρίσιμη απόφαση. Η επιτυχία στις εξετάσεις κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από τη δουλειά που γίνεται από μαθητές και καθηγητές στο φροντιστήριο, όπου προσφέρεται η παραπάνω υποστήριξη και βοήθεια που τελικά κάνει και τη διαφορά.

Όσοι περάσανε από τη διαδικασία της προετοιμασίας και των πανελληνίων γνωρίζουν καλά τη σημασία του φροντιστηρίου. Όλοι έχουν πάντα στο μυαλό τους έναν ή και περισσότερους καθηγητές από εκεί που του χρωστάνε σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.

Εμείς εδώ στα φροντιστήρια Βακάλη βιώνουμε αυτές τις μέρες διαφορετικά συναισθήματα. Από τη μια αποχαιρετούμε με συγκίνηση και χαρά τους παλιούς μαθητές μας που προετοιμάζονται για τη φοιτητική τους ζωή και από την άλλη καλωσορίζουμε τους καινούργιους, που μας επέλεξαν όχι απλώς για να κάνουν κάποια μαθήματα, αλλά για να πετύχουμε μαζί τα όνειρά τους. Κοινός τόπος συνάντησης όλων μας είναι η αναζήτηση ενός καλού φροντιστηρίου.

Πώς όμως μπορούμε να αξιολογήσουμε ένα καλό φροντιστήριο;

Οργάνωση. Ένα καλό φροντιστήριο είναι ένα οργανωμένο φροντιστήριο, όπου η διοίκηση, οι καθηγητές, η γραμματεία συνεργάζονται άψογα και δημιουργικά, ώστε το φροντιστήριο να λειτουργεί ομαλά, το πρόγραμμα σπουδών και το πρόγραμμα μαθημάτων να εκτελούνται κανονικά και τα όποια προβλήματα να επιλύονται άμεσα. Σε μεγάλο βαθμό η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία του φροντιστηρίου κρίνονται από την οργάνωσή του.

Εμπειρία και Σύστημα. Εκείνο που διαφοροποιεί ένα φροντιστήριο είναι το σύστημα και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται. Συνήθως όσο μεγαλύτερη εμπειρία έχει ένας οργανισμός, τόσο πιο συστηματικά λειτουργεί, γιατί με τα χρόνια έχει δοκιμάσει, έχει πετύχει και ξέρει.

Ομάδα Καθηγητών. Είναι σημαντικό οι καθηγητές του φροντιστηρίου να είναι όχι μόνο άρτια καταρτισμένοι στα αντικείμενα της διδασκαλίας τους, αλλά να διακρίνονται και για τη μεταδοτικότητα τους, το ζήλο τους για την επιτυχία των παιδιών, τις ικανότητες τους στην επικοινωνία με τους μαθητές. Η καλή σχέση μαθητή-καθηγητή είναι πολύ σημαντική για να αγαπήσουν τα παιδιά ένα μάθημα, αλλά και για να νιώθουν ασφάλεια και εμπιστοσύνη στη δύσκολη πορεία προς τις εξετάσεις. Ο ανθρώπινος παράγοντας μετράει, για αυτό είναι πολύ σημαντικό και οι καθηγητές να εργάζονται σε ένα φροντιστήριο που τους εμπνέει και τους παρέχει συνθήκες εργασίας που τους ικανοποιούν.

Επιτυχίες. Κάθε προσπάθεια κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Έτσι και κάθε φροντιστήριο κρίνεται από το κατά πόσο πετυχαίνει το σκοπό του, από τις επιτυχίες που έχουν οι μαθητές τους, από το σε ποιες σχολές πετυχαίνουν, από το πόση διάρκεια έχουν οι επιτυχίες και σε ποιους παράγοντες οφείλονται (φιλοσοφία, καθηγητές, κα)

Οι μαθητές. Ο καλύτερος κριτής μετά τις επιτυχίες είναι οι ίδιοι οι μαθητές του φροντιστηρίου και ο βαθμός ικανοποιήσής τους. Μόνο εκείνοι ξέρουν τελικά πόσο καλό ήταν το φροντιστήριο, πόσο τους βοήθησε στην προετοιμασία και στις εξετάσεις. Είναι οι μαθητές που θα πουν ξεκάθαρα τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες ενός φροντιστηρίου, για αυτό η μεγαλύτερη επιτυχία για ένα φροντιστήριο είναι να το συστήνουν ανεπιφύλακτα οι μαθητές του.

Επικοινωνία και εξωστρέφεια. Είναι πολύ σημαντικό η λειτουργία ενός φροντιστηρίου να διακρίνεται από διαφάνεια. Μαθητές και γονείς να μπορούν να ενημερώνονται ανά πάσα στιγμή, να μπορούν να έρχονται σε επαφή με τη διοίκηση, τους καθηγητές, τη γραμματεία για ό,τι τους απασχολεί. Επίσης, στην εποχή μας θεωρούμε απαραίτητο ένα φροντιστήριο να αξιοποιεί τα ηλεκτρονικά μέσα και τις δυνατότητες που αυτά προσφέρουν, τόσο για τις διδακτικές ανάγκες, όσο και για την ενημέρωση.

Η θέση. Το πρόγραμμα των μαθητών είναι φορτωμένο, ο ελεύθερος χρόνος τους λιγοστός. Δεν χρειάζεται να ξοδεύουν χρόνο για τη μετακίνηση από και προς το φροντιστήριο. Το φροντιστήριο πρέπει να είναι δίπλα στο μαθητή και εύκολα προσβάσιμο κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Υποστήριξη. Ένα καλό φροντιστήριο δεν αρχίζει και τελειώνει στην αίθουσα διδασκαλίας. Στη δύσκολη πορεία προς τις πανελλήνιες εξετάσεις οι μαθητές έχουν ανάγκη από υποστήριξη που σημαίνει ψυχολογική στήριξη, συμβουλές, εμψύχωση, καθοδήγηση, έμπνευση και σ’ αυτή την πορεία όλο το ανθρώπινο δυναμικό του φροντιστηρίου διοίκηση, καθηγητές, γραμματεία πρέπει να είναι δίπλα τους, ξεχωριστά για κάθε μαθητή και για όλους μαζί.