Θέματα Φυσικής Προσανατολισμού 2016
Στο μάθημα της Φυσικής εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Θετικών σπουδών και της ομάδας σπουδών Υγείας.
Η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στα ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας συνοδεύεται και με αλλαγές στην ύλη στο μάθημα της Φυσικής. Είχαμε την προσθήκη στην ύλη του κεφαλαίου των ρευστών και αφαίρεση περίπου ίδιου όγκου τμημάτων της ύλης από τα κεφάλαια των ταλαντώσεων και των κυμάτων.
Όπως ήταν αναμενόμενο η δομή των θεμάτων δεν διαφοροποιήθηκε σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Δηλαδή υπάρχουν τέσσερα ισόβαθμα θέματα (από 25 μόρια το καθένα).
Στο θέμα Α όπως κάθε χρονιά έχουμε ερωτήσεις σωστού – λάθους και πολλαπλής επιλογής χωρίς δικαιολόγηση που οι απαντήσεις του βρίσκονται στη θεωρία του σχολικού βιβλίου.
Στο θέμα Β υπάρχουν τρεις διαφορετικές ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με δικαιολόγηση. Από αυτές η 1η είναι από το κεφάλαιο Doppler, η 2η από το στάσιμο κύμα και η 3η από το νέο κεφάλαιο των ρευστών. Όλες οι ερωτήσεις είναι βατές και δεν απαιτούν ιδιαίτερα πολύ χρόνο για την επίλυση τους.
Στο θέμα Γ έχουμε ένα πρόβλημα από το κεφάλαιο της κρούσης. Οι μαθητές, ακολουθώντας τη μεθοδολογία της λύσης ασκήσεων του κεφαλαίου, και με λίγη προσοχή στις πράξεις δεν θα δυσκολευτούν ιδιαίτερα.
Το θέμα Δ, όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, προέρχεται από το μεγάλο και πολύ περιεκτικό κεφάλαιο του στερεού, αλλά συνδυάζει και το κεφάλαιο των ταλαντώσεων. Το πρόβλημα είναι σωστά διατυπωμένο και με κλιμάκωση στην δυσκολία των ερωτημάτων. Στο θέμα αυτό επίσης οι προετοιμασμένοι μαθητές δεν θα αντιμετωπίσουν ζήτημα στην επίλυσή του.
Γενικά τα θέματα είχαν κλιμακωτή διαβάθμιση δυσκολίας. Αυτό δίνει τη δυνατότητα αντικειμενικής αποτύπωσης των γνώσεων και της προετοιμασίας των μαθητών. Ήταν σαφώς πιο εύκολα από αυτά που είχαμε συνηθίσει την τελευταία πενταετία του θεσμού των εξετάσεων στο μάθημα της Φυσικής και σίγουρα οι βαθμολογίες θα είναι πιο αισιόδοξες.
Καλή συνέχεια σε όλους τους διαγωνιζόμενους και τις οικογένειές τους.