Back to top

Θέματα Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης

Φωτεινή Περχανίδου

Τα θέματα του διδαγμένου κειμένου χαρακτηρίζονται από κλιμακούμενη δυσκολία και απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι ερμηνευτικές ερωτήσεις ήταν τρεις ( Β1 / Β2 / Β3 ) – η μία εκ των οποίων συνδυαστική με άλλο χωρίο του ίδιου έργου – κάτι που δεν είναι συνηθισμένο στη δομή τους συγκεκριμένου μαθήματος. Επιπλέον, εντύπωση προκαλεί η ερώτηση εισαγωγής ( Β4 ) , καθώς οι μαθητές κλήθηκαν για πρώτη φορά να την απαντήσουν σε μορφή Σωστού – Λάθους. Ακόμη και στην παρατήρηση Β5 που αφορά τα λεξιλογικά για πρώτη φορά δόθηκαν λέξεις της αρχαίας ελληνικής για να βρεθούν ετυμολογικά συγγενείς λέξεις του κειμένου
Το αδίδακτο κείμενο κρίνεται ως μέτριας δυσκολίας όσον αφορά στη μεταφραστική του απόδοση. Οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις έχρηζαν ιδιαίτερης προσοχής στην απαντητική τους κάλυψη καθώς ήταν απαιτητικές και απευθύνονταν σε σωστά προετοιμασμένους μαθητές σε όλη την ύλη.