Back to top

Όταν τα θέματα των εξετάσεων αγνοούν την πραγματικότητα

Βασίλης Μαυροματίδης
Βιολογία Γ' Λυκείου (προσανατολισμού)

Η προσπάθεια εύρεσης στις πανελλήνιες εξετάσεις θεμάτων που να απαιτούν κριτική ικανότητα και να εμφανίζουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας, έχει οδηγήσει κάποιες φορές στη διατύπωση ερωτήσεων που η απάντησή τους δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Μία τέτοια περίπτωση παρατηρήθηκε στις επαναληπτικές εξετάσεις στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού, το Σεπτέμβριο του 2017 και σχετίζεται με το κατά πόσο είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί με τη γονιδιακή θεραπεία μια ασθένεια που κληρονομείται με επικρατή τρόπο. Η παρούσα ανάρτηση σχολιάζει το συγκεκριμένο ερώτημα και ασχολείται με το κατά πόσο τελικά τέτοιου είδους ερωτήματα είναι δίκαια για τους εξεταζόμενους.